Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Electrisch probleem

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #718

• Joep
  • Joep's Avatar
heb een probleem met de Duo en dus een vraag

probleem : op de een of andere manier laad de accu niet voldoende bij, dus sta ik eens in de zoveel tijd met een accu die nog maar 10.5 volt heeft ipv 12

Accu lijkt in orde want als ik hem neerzet na een rit zie je de spanning weer opkomen, dus hij probeert zich te herstellen.

Kortom lijkt erop dat het bijladen niet goed werkt op de een of andere manier.
Dus heeft er iemand met verstand van electra een soort van stappenplan over waar te beginnen met meten en wat er dan waar uit moet komen.

Machine is een 12 volt machine en ik kan helaas niet naar de sleutelochtend komen a.s. zaterdag want dan zit ik in het buitenland.

Wil toch proberen om er met de Bergen op Zoom rit op de Duo bij te zijn, dus zal wat huiswerk moeten doen, maar geen idee wie wat en waar (ben a electrisch)

Alvast bedankt
Joep
Last Edit: 3 years 9 months ago by Joep.
The administrator has disabled public write access.

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #719

• Jacques
  • Jacques's Avatar
Joep,

Als je een spanningsmeter hebt dan direct op de accu meten in de motor . De spanning moet ongeveer 12 a 12,5 volt zijn.
Als je geen meter hebt dan kan je er een lenen van mij.

Start de motor en de spanning moet langzaam oplopen van 12,5 naar 13,5. Dit op stationare toeren. Geef gas en de spanning moet oplopen naar 14,5 volt.

Wat vaak gebeurd met een panhead is dat er ergens een slecht aard contact is. Ae motor loopt, probeer een draad van het motorblok op een stuk kaal chassis te leggen en kijk of het beter wordt.

Inderdaad als je de accu op de werkbank legt zal een accu proberen terug te keren naar " de bron spanning " van 12 Volt.

Als je wil weten of de accu echt goed is. Hang dan een koplamp op de accu op de werkbank. De spanning moet gedurende een half uur goed blijven. Als de accu na een 5 minute al gaat " instorten" is hij inwendig kapot of is gesulfateerd heet dat. Er ligt dan een klein wit laagje onderin de accu.

ik hoor wel of je meter moet lenen. Ik kan hem eventueel brengen en meten bij je.

Gr jacques

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #720

• Joep
  • Joep's Avatar
top, ik heb een meter dus vanavond eens testen

Dank
Joep

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #721

• Joep
  • Joep's Avatar
Conclusie, accu is op. Test met de lamp op de werkbank, binnen twee minuten stort hij in, komt nog wel wat op maar wordt ook steeds minder als je het een paar keer herhaalt, uiteindelijk herstelt hij dus niet meer en komt nooit meer in de buurt van de 12 volt

Kortom, nieuwe kopen....edgar :-)

Joep

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #722

• Jacques
  • Jacques's Avatar
Joep,
een 12 volt accu heeft 6 cellen van 2 volt. Er staat 1cel droog of kapot. Vandaar de 10volt.

Electrisch probleem 3 years 9 months ago #723

• Joep
  • Joep's Avatar
Is een gesloten accu, dus kaduuk geen mogelijkheid tot bijvullen
  • Page:
  • 1
  • 2
Moderators: Edgar

Privacy beleid