Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Behandeling benzine en olietanks JD

Behandeling benzine en olietanks JD 5 years 6 months ago #442

• Ronald
  • Ronald's Avatar
Beste leden,
Momenteel ben ik bezig met het restaureren van een Harley JD uit 1927.
De tanks heb ik open gemaakt en inmiddels gerepareerd.
Voordat ik de tanks weer sluit wil ik eigenlijk weten of iemand ervaring heeft met het aanbrengen van Tank Cure in tanks met vaste inwendige bezinefilters, ik ben bang dat deze daardoor verstopt raken wat misschien wel te voorkomen is door tijdens het sealen de filters regelmatig door te blazen met een compressor?
Of heeft iemand een ander geniaal idee of een andere behandeling?
P.s. repro tanks zijn géén alternatief, kopen is makkelijk maar restaureren dat is waar het om gaat.
Graag jullie reaktie
Gegroet.
The administrator has disabled public write access.

Behandeling benzine en olietanks JD 5 years 6 months ago #443

• zeeuwmeeuw
  • zeeuwmeeuw's Avatar
  • ride them out!
ik ben net klaar met mijn R32 opnieuw coaten met tank cure nieuwe formule. mijn 17J staat nog in de oude coating. Ik heb de benzinefilters eruit getrokken (geschud) langs de vuldop na eerst door de kraanopening met een scherpe haakse schroevendraaier het gaas los te hebben gemaakt. Ik heb de kraantjes een klein stukje opgeboord 6 mm diep 6 mm rond aan de tankzijde en voorzien van een koperen buisje met een gaasje. Foto's beschikbaar. Het verwijderen van de lekke coating met coating verwijderaar was een hels karwei. Succes Ronald, groet Lau
Omhels je toekomst
Last Edit: 5 years 6 months ago by zeeuwmeeuw. Reason: typefout correctie

Behandeling benzine en olietanks JD 5 years 6 months ago #444

• Rien
  • Rien's Avatar
Gewoon eruit halen, filters gaan gegarandeerd dicht zitten, een priem bij de punt haaks ombuigen en net zo lang wrikken en prikken totdat het filter los is en via de dop eruit schudden. Succes, Rien.
Moderators: Edgar

Privacy beleid