Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Restauratie servicar 1968

Restauratie servicar 1968 3 years 8 months ago #731

• Rob Janssen
  • Rob Janssen's Avatar
Vandaag gestart met de sloop van een 1968 police servicar .
Weet iemand hoeveel lagers er aan de remtrommelkant van het voorwiel horen te zitten, ik vermoet 2 maar er zat er maar 1 in en er is een zee van ruimte uit het technisch handboek begrijp ik dat het er 2 moeten zijn, is dit juist?
Attachments:
The administrator has disabled public write access.

Restauratie servicar 1968 3 years 8 months ago #732

• Willem
  • Willem's Avatar
Hallo Rob, Van 68 t/m 72 heeft de servi-car de remtrommel rechts zitten. Aan die kant zit maar één lager (aan de linker kant twee). Verder zit er een "outer spacer", een "oil seal" en een "lock nut" aan de rechter kant. Vanaf 70 zit er nog een "retainer" op. De servi-car heeft nogal wat specifieke onderdelen, probeer daarom de Parts Catalog, Servi-car GE750, 1958 to 1973 te pakken te krijgen (Antique Cycle Supply Inc, Cedar Springs, USA). Succes met de restauratie, HDgroet, Willem

Restauratie servicar 1968 3 years 8 months ago #733

• Willem
  • Willem's Avatar
Hallo Rob, Ik zie net de foto van jouw servi-car en daar zit de remtrommel links. Kan het een ouder wiel zijn? Bij de servi-cars zijn ze vaak niet zo nauwkeurig geweest met de onderdelen qua jaartal (de mijne heeft onderdelen uit 72 en 73 (gebouwd eind 72, afgeleverd begin 73). Op het wiel met de trommel links zit ook maar één lager.
Willem
Moderators: Edgar

Privacy beleid