Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
This is the optional category header for the Suggestion Box.

TOPIC: international Indian Rally in de loire

international Indian Rally in de loire 4 days 9 hours ago #986

• Wouter
  • Wouter's Avatar
zoals op vergaderingen al vermeld en door de secretaris nog aangejaagd zijn we met 5 man vertrokken.
Doel was richting Calais langs de kust naar Le Havre, daarna op gemak richting de loire om uiteindelijk uit te komen bij het Indian treffen.

Hoe inventief kan je zijn...
Al puffend reden we richting Belgie, Het doel was geen snelweg.
en we gingen voortvarend op pad.
Tot ergens in Belgie tijdens een soort noodstop mijn voorremkabel brak. Gelukkig hebben we de veel besproken ABC-Z lijst al redelijk op orde en was er dus een nieuwe binnen kabel beschikbaar.
Echter de rem deed het nog niet goed, en had een naderende inspectie nodig.
Dus het voorwiel moest eruit.
Gelukkig kijkt iedereen altijd goed om zich heen zodat er al een paar los liggende stoeptegels en een heuse houder voor verkeersborden waren gevonden. Immers de motor moest worden ondersteund..

Veel bekijks alom en men vond het allemaal wel prima.
Het blijkt dat de remtrommel wat uit gesleten is want de remschoenen zijn nog goed. zodat we de hevel dikker moesten maken.
Op de vraag of ik een ijzerzaag bij me had, krapte ik me toch wel achter mijn oren. Snel werd er een cola blikje gevonden om een sliert van te zagen zodat we daar de verdikking mee konden maken.
Je moet er maar op komen. en waar cola nog goed voor is....

Lekker geluncht en weer verder op pad richting een camping. die werd gevonden in de buurt van Calais.
Top plekje en weer bekijks alom. Mosselen gegeten en een lekkere wandeling langs de zee.

Een route maken is 1 om hem te volgen is een ander...

De volgende dag was er een van krijt rotsen en mooie steden met uitzicht.
Echter als instellingen anders in de navigatie staan is het niet makkelijk de uit gezette route te vinden en te volgen. Maar wat maakt het uit. Onder het motto "we zijn er al" is alles relaxed en ervaar je het rijden als een feest. Geen stress, genoeg kennis bij elkaar en redelijke afstanden voor een dag om te rijden.
Nog belangrijker, als we geen zin meer hebben zoeken we een camping en kijken we de volgende dag wel verder.
Dit is het echte rijden. rust gevende motor geluiden met soms een knal.

Lunchen kan ook bestaan uit lekker stokbrood met een franse kaas, of JOP, of vla.
We namen onze tijd en altijd gesprekken met omstaanders.

S avonds hadden we een camping gevonden in de buurt van Fecamp, en er stond een avontuur op de loer.
De camping ontvangst was nl dicht. Huis ernaast en lekker aangebeld. We hadden niet veel plaats nodig en konden wel blijven. Echter het enige restaurant in het dorp was gesloten volgens de eigenaresse.
zodat we naar Fecamp moesten, 20 min verder.

Rijdend door het dorp was er een restaurant met en zeer gestreste vrouw. Naar haar gekalmeerd te hebben en gevraagd of we konden eten, was er geen probleem, ze had alleen 3 entrecotes en 2 burgers.
Voor ons geen probleem, delen is het toverwoord.

De volgende morgen er ook heerlijk ontbeten en door richting de loire. Dwars door het mooie Frankrijk.
Kleine dorpen, redelijk goede wegen.
Tot er weer een pech gevalletje was met stroom.
Na een nieuwe zekering, en na een 50 km weer een kapotte zekering kwam er een betere diagnose.
Nog wetende van de vorige keer dat het 85% van de remschakelaar komt hebben we die los gemaakt en op dat vlak is er geen probleem meer geweest.

Wel nog een uitlaatpijp die uit de tweede cylinder kwam.
Er was een beugeltje niet goed vast gezet en dan kan je daar op wachten.
Helpende handen genoeg zodat we ook dit hebben kunnen fiksen. Om de pijp goed aan te kunnen zetten hebben we een grote steen onder de motor gezet en de motor voorzichtig laten zaken op de uitlaat. Hij zit perfect nu.
Welhebben we afgesproken dat de betreffende pechvogel het goed gaat fiksen op een sleutel ochtend.....

De volgende dag zaten we in de loire. prachtige rivier en mooie kastelen. Totaal anders dan de kust.

Goed onderhandelen is een kunst.
We hadden een klein dingetje. Ik moest nl maandag terug in Nl zijn en onze groep zou hier helaas opsplitsen.
Ik had met de organisatie geregeld dat een deel het treffen zou volgen en de rest de volgende dag zou langs komen en daarna meteen weer door zou rijden.
Ons plan was gewijzigd en onder het mom " als je 1200 km hebt gereden gaan ze je ook niet zomaar weigeren"
We konden dus met zn alle op het terrein op vrijdag.

De volgende dag ontbijt, waarbij ook weer enthousiasme en een nee bestaat niet een belangrijk deel was.
Ik en Edgar hadden nl geen ontbijt bonnen en wij zouden nl door rijden.
Met veel overtuiging kracht en wat munten konden ook wij mee eten.

De zaterdag splitste onze wegen en zijn we zonder problemen tot onder Reims gekomen.
Hier hadden we een leuke camping met een restaurant in een tent.
Een lekker plat du jour en maar kletsen met andere lui. Bleken ook uit Breda te komen en reden evo Harleys.
Allemaal erg gezellig en weer veel mensen ontmoet.

De andere groep is langer gebleven en zijn via een kleine omweg richting huis gereden.

Volgens mij hebben we een kleine 2000 km gereden met eigenlijk geen echte problemen.
Op doorgaande wegen reden we tussen de 70 en 75 km per uur wat prima vol te houden is.

Veel goede en positieve contacten gelegd en leuke reacties met de pech dingetjes. Elke camping baas wilde foto's maken en waren trots dat we er waren.

Kortom, Ga rijden, ontmoet, ervaar en rijd met het gevoel dat je er al bent.
Het geeft een verrijking aan je vrije gevoel.

groet en tot de volgende rit
The administrator has disabled public write access.

international Indian Rally in de loire 3 days 22 hours ago #987

• Matthias
  • Matthias's Avatar
  • Live hard, ride free
Dag heren,

ik vond het super jullie te ontmoeten in Frankrijk.

Ik heb in totaal iets van een 1000km gedaan met mijn Liberator. Van Antwerpen naar Issoudun was een dikke 600 langs de kleine wegen (camping met mijn gezin geregeld) en dan op zaterdag nog een dikke 450 op de rondrit en ook heen en weer naar Clion. De terugrit naar Belgiƫ heb ik wel op de aanhangwagen gedaan wegens praktische reden maar ik was al blij met de gemaakte kilometers en mijn WLA bewees weeral zijn dienst tijdens deze trip.

Ook ik vond het een geweldig evenement, ik hoop jullie opnieuw tegen te komen op een volgende rit of op een sleutelavond.

Hier nog een leuk beeld van op de Rally van mijn tank emblem. :-)

groeten vanuit Belgiƫ

Matthias
Attachments:
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar

Privacy beleid