Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
This is the optional category header for the Suggestion Box.

TOPIC: Je komt de hele tijd thuis

Je komt de hele tijd thuis 4 months 2 weeks ago #996

• Wouter
  • Wouter's Avatar
HDie Fellows,

Even een verslagje van het Alemite weekend.
Riete en Johan hadden de uitnodiging al verstuurd om via Gemert te gaan, vertrek 9,30 aldaar.
Ik zou om 8.00 uur in chaam zijn en vertrok thuis rond 7.30

Lekker met de Indian en op het gemak naar Chaam.
vandaar met 3 door richting Gemert, door de mist en best fris nog.
Heerlijk aan het rijden totdat er een harde klap was. Mijn ketting was gebroken en na reparatie bleek er een vreselijk bijgeluid. Met grote vrees de motor op een veilige plaats gezet en er bleek een stuk staal te zijn omgebogen waardoor de ketting aanliep.

Indian vs Harley
Er wordt van alles geroepen mbt Indians en Harleys. waar ik inmiddels achter ben is dat het staal van de Indian echt zeer sterk is en dat een Indian er niet van houdt om onder zijn rokken te kijken...
Ten minste als je die dichte spatborden als een soort rok ziet...

Niet snel opgeven
Na goed overleg zijn de mannen doorgereden richting Gemert en heb ik de ANWB gebeld.
Deze kwam redelijk snel en toen ik aangaf dat er beter een repatriƫring kon komen, wilde de fanatieke beste man dit nog niet meteen doen. Een stukje ijzer buig je toch zo terug..
Welnu wij liggend op de grond een soort twister uit te voeren , waarbij ik de bescherming vast hielt en de ANWB een klap gaf of het ijzer te proberen te buigen.

Maar het is geen ijzer maar oud staal, Indian staal!
Na een uur besloten dat de Indian gewonnen had en ik zou worden opgehaald.

Naar huis.
Weer een half uur later kwam er een grote oplegger waar we de Indian op gezet hebben en op een relaxte gang richting huis.
Plan B was om nu met Piet en Ton mee te rijden met de lib.
Echter na kort en goed beraad overlegd dat ik alleen zou gaan anders werd het te laat.

Heerlijk gereden, maar wel de kortste route, immers ik zou er rond 19.30 aankomen.
Dit werd 20.00 en na een warm onthaal vol bemoediging en ontzag voelde het alsof ik weer thuis kwam.

Veel bekende gezichten en altijd weer die super relaxte sfeer.
Simpel concept, hooibalen in een kring, vuur aan, biertje, en gezellige mensen
Als of je thuis bij de haard zit.

Voor mij was het de eerste keer dat ik op vrijdag aankwam en ik moet toegeven dat je rustig in de flow komt en het wordt alleen maar beter.

Zaterdag relaxt opgestaan, heerlijk ontbijt, weer kletsen en gezelligheid.
Na de befaamde pannenkoek zijn we begonnen aan de rondrit, prachtig gebied, mooie wegen,
Geen weg blokkers nodig want de mensen stoppen gewoon voor je en de duimen gaan omhoog.

Tussen stop, ver van huis.
De tussen stop was op het Twents vliegveld, daar was een army day.
De mannen hadden geregeld dat we en gratis mochten en we een specialeparkeer plaats hadden.
Nu was het oppassen dat we ons niet zouden laten inschrijven als vrijwilliger in dienst, want dan zouden we ver van huis zijn.

Lorelei.
Er was een soort Lorelei , je weet wel dat beeld in de bocht in de Rijn, waar veel schepen stranden door.... nou ja ook een soort kampvuur verhaal. Hier verdachte wij ze ervan dat je gelokt werd door de zoete stemmen en voor je het weet ben je aangemeld.

Daarna weer terug en wederom door de prachtige streek.

Nu kwamen we alweer thuis, althans dat gevoel was er
Meer mensen erbij, veelal bekende en een hele gezellige ontspannende sfeer.
Borrelen, BBQ en weer bij het vuur. dit alles begeleid door een nieuwe band op de platte kar.

Nu had ik extra kabels mee genomen want dacht dat mijn accu wat minder was, soms een zwak lampje soms sterk.
een voorbode op wat er komen gaat.

Lekker geslapen in de Twentse lucht en s'ochtens vroeg op. Het valt toch niet mee met acapela snurkers...
Goed ontbijt en Michel had mij lekker gemaakt met een terugrit die hij op streetview had na gekeken, langs de waal.

Deze mannen moesten nog helemaal tot onder Brussel zodat we vroeg vertrokken zijn.
Fantastisch gereden langs Oosterhout, Dodenwaard etc, slingerend en zwierend over de dijkjes echt te gek.
Pontje op veler verzoek genomen en door richting het Brabantse.

Mijn lib begon af en toe wat te stotteren maar niet hinderlijk, totdat hij zich als een puberaal ventje begon te gedragen. Knallen, knetteren, zwarte rook en uiteindelijk viel hij uit.
Mijn tweede pech. en dan begint het. komt een fietser aan die die begint: "ik wil me er niet mee bemoeien maar"

Nu heb ik me inmiddels zo ontwikkeld dat ik dan altijd even luister, en ja wel deze beste man had thuis en lib staan waar we evt onderdelen vanaf mochten halen. Hoe mooi is dat! maar hadden dit int nodig

Mijn eerste diagnose was de condensator of Bougies. Beide vervangen (dit hebben we allemaal bij ons)
Uiteindelijk bleek het de massa te zijn.

Nieuwe draad gelegd en we konden weer verder.
Nu ik dit thuis zit te typen zijn onze Belgische vrienden nog aan het rijden . ook zij richting huis.

Het was een heerlijk weekend, met sleutel momenten, tegenslagen maar altijd de hoop en goede en fijne mensen om je heen
Het lijkt wel thuis;-)
The administrator has disabled public write access.

Je komt de hele tijd thuis 4 months 1 week ago #997

• Kenneth
  • Kenneth's Avatar
Het was inderdaad een prachtig weekend!
We zijn nog allen probleemloos thuis geraakt.

Bedankt voor het gezelschap en het leuke verslag!

Grts,
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar