Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
This is the optional category header for the Suggestion Box.

TOPIC: Rit naar Giep in Garmisch Partenkirchen

Rit naar Giep in Garmisch Partenkirchen 5 months 3 weeks ago #980

• Wouter
  • Wouter's Avatar
HDie Fellows,

Uiteindelijk zouden er 6 fellows naar Giep en Sabine rijden. Een tocht die volgens Google 750 km is...
uit eindelijk hebben we 2265 km gereden. en hier volgt een korte impressie wat je dan zoal tegen komt....

Eerste overleg
Toen de vraag gesteld werd wie er eigenlijk een achteruit kijk spiegel heeft, fronste ik mijn wenkbrauw. en al snel ging het over of we in 2 of 3 dagen zouden gaan rijden, waar we zouden overnachten en wat de staat van onze motoren is.
De staat van de motoren zouden we op een sleutelochtend checken.

Die betreffende ochtend waren er 3 met de motor en Piet gaf meteen al aan dat zijn motor 100% was. (best moedig...)

De voorbereidingen waren in volle gang en de lijnen met Giep en Sabine kort.

Zaterdag ochtend bij Evert verzameld en na een bak koffie op pad. Nu had Evert een soort pin automaat annex tv scherm op zijn motor gemonteerd om de zon uit zijn navi te houden. Hilariteit alom

Wat ook opviel was et grote verschil in bagage, de een een heuse rol, de ander een klein rugzakje.

We reden met goede moed en vol vertrouwen weg.

Nu is het moto van Jan en mij zelf op het moment dat we onze motoren starten dat we er al zijn. dus maakt het niet meer uit wat er ook gebeurd.
Stiekum zijn er ook bij die hopen op pech zodat ze hun kennis kunnen botvieren op de pech vogel.
Iedereen zit dus met zijn eigen gedachtes op de motor.

Dag1
een spontane gebroken beld, reparatie tijd een uur, en daarna heerlijk gegeten om de hoek.
om de reparatie een extra dimensie te geven stond de motor op een putdeksel met gaten. Nu stond hij tenminste vlak en de gaten werden met doeken afgeschermd.

En een andere motor rookte toch iets meer dan de rest.

Dag 2
Heerlijk gereden door het mooie landschap en op een goede plek weer spontaan een andere beld gescheurd.
Komt er een man aanlopen met een heel verhaal, die uiteindelijk een heel museum heeft gehad en ons koffie gaf.
Tijdens de reparatie kwamen we er achter dat er twee maten Belds zijn, als je een korte hebt een de langere monteert moet er een schakel uit je ketting want die krijg je niet meer gespannen en de versnelling effe opnieuw afstellen.
Allemaal simpel te doen en je komt er vanzelf achter.

effe olie bijvullen bij de roker (mijn motor is 100%...) en we komen weer verder

Het leuke van die Duitsers is dat ze van die tenten hebben waar je allemaal naast elkaar zit en lekker kan eten. opgevrolijkt door hoempa muziek en traditionele klederdracht (die wij weer kennen van de oktober feesten)
Een voordel van onze motoren is dat je ze voor de "deur" zet en de meeste bewonderend er naar toe komen.

Giep zou ons ergens op wachten en ons naar et huis begeleiden. moedig als hij is had hij berekend wat onze kruis snelheid is en stond dus op tijd op de plaats. Echter geen rekening gehouden met evt pech. Hij stond er dus een paar uur te wachten.
Nog een motor omgevallen en daarvan bleek dat we de carburateur opnieuw moesten monteren
enfin, in het dorp valk voor Giep nog een stop vanwege de carb. Het oordeel hiervan is dat er contact werd gemaakt met een Harley vrouw die ons uitnodigde voor een Harley avond met pizza's voor €5. We gingen dus allemaal...

Nog zolen van Piet die los lieten (is eigenlijk ook te markeren als pech)

Na een ongelooflijk gastvrije welkom door Sabine en Giep hebben we wat gegeten en gedronken en de mand in gegaan.

de dagen erna heeft Giep ons van alles laten zien. Olympische schans van het verspringen, (waar Eddie de eagle net voor bij de versiering sprong) tot de bobslee baan. en natuurlijk fantastische ritten.

Werkelijk je rijdt gewoon door een schilderij. Natuurlijk ook wat pech, een lekke band en s avonds nog nagedacht over de experimentele carburateur .

Nog meer rijden, en mooie dingen zien.
waaronder een sterke energieke vrouw die een pan head uit 48 had. Wij allemaal hopen dat ze hem zou aan trappen maar ze had er een elektrische starter op...

en vrijdag uit al weer terug.
uitgezwaaid door Sabine en Giep en vol goede moed op pad.
Na 10 min een reparatie van 2 uur...
Maar het mooie is dat er allerlei gedachten en manieren zijn om onze harleys weer rijdend te krijgen.

Met nog kleine pech dingetjes en een enorme rook ontwikkeling zijn we allemaal veilig thuis gekomen.

Het motto wat groeit in zon week is het samen zijn. De motoren verbinden ons, maar ook de pech gevallen.
Soms denk je dat je terug moet met de Anwb, maar dan komt er toch weer een plan en blijkt dit te werken.

Ook blijkt hoe sterk onze motoren zijn. je komt er een heel eind mee. en meestal is het ook nog te maken.

Dit biedt weer hoop voor andere leden, die wellicht er tegen op zien om verder dan het rondje om de kerk te rijden. en hiervoor hebben we ook een plan bedacht.
Ik moet nl erkennen dat het mij ook weer een nieuwe dimensie geeft en je je motor nog veel beter leert kennen.

Er is nog veel meer gebeurd, maar What happens in Garmin stays in Garmin .....

Giep en Sabine, vanuit hier nogmaals hartijk dank voor jullie gastvrijheid, geduld en charme
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar