Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
This is the optional category header for the Suggestion Box.

TOPIC: Alemite 2013

Alemite 2013 4 years 4 months ago #533

• Ton
  • Ton's Avatar
  • Just me ....
Afgelopen weekend weer eens met motorjongens weggeweest. Vrijdag tegen de klok van 12.30uur in H'Beek vertrokken met 11 motoren!! naar het Midden-Oosten van Nederland. Flinke zon, hoge temperaturen, wie doet je wat. Ditmaal zijn we über die Grenze gefahren bij unsere Deutsche Leute. Mooie B wegen, weinig drempels en een prachtig natuurschoon, niet vergeten te vertellen dat het eten er ook goed smeckt in Pruissenland. Hoe verder richting het noorden hoe bewolkter het werd, dat was wat minder maarrrrr, droog aangekomen en in daglicht de tent op kunnen zetten. De chili was weer als vanouds alsook de lekkere kouwe pilskus die na enige tijd afgelost werden door een fris rood wijntje. Voor onze doen redelijk optijd naar bedje want de volgende dag wilden we naar het motormuseum in Raalte rijden door het prachtige Sallantse Landschap. Dit is niet te vertellen hoe mooi: Met heuvels en dalen, bossen afgewisseld met machtig mooie vergezichten: Dit is GENIETEN puur sang!!! We reden met een ploegje van 13!! motoren heen en 14 terug en het ging wonderbaarlijk allemaal goed, zowel de heen als de terugreis. Net op tijd terug op het basiskamp, de pannekoeken met spek werden al gebakken als opwarmertje voor de BBQ die al aardig stond op te warmen. Paar stukkies geschroeid en tegen de inhoud van het eerste flesje bier gezegd "dattie een goei plekske moest zoeken daar binnen, want het kon er wel eens druk worden". Vuurkorven stonden roodgloeiend en jammer genoeg begon het afwisselend te regenen dus met z'n allen de grote tent in. Knus op elkaar, bakken vertellend waarvan de kaakspieren nog last hebben. Redelijk na middernacht mijn tentsuite opgezocht en tegen 4.30uur wakker geworden van de klaterende regen. In mijn luiveltje stond zoveel water dattie bezwijkte en het nodige vocht naar binnenkwam. Gelukkig lagen de motorkleren op een handdoek met daaronder de schoenen, dus droog. Opgestaan tegen 7.30uur om een ontbijtje te scoren, de regen recht naar beneden vallend als een gordijn. In dat watergordijn de natte zooi ingepakt, wat een bende. Nadat iedereen klaar was met inpakken hebben we van iedereen afscheid genomen en zijn we wieder über die Deutsche Grunden nach Hause gefahren. Het stopte met regenen en hoe zuidelijker we kwamen begon zelfs het zonnetje weer te schijnen. Ter afscheid in H'Beek een bakkie gedronken met de jongens. Ieder ging weer richting zijn eigen woonstee, voor sommigen nog dik wat kilometers erbij. Voor de USAF kwam het totaal aantal op 640km. Iedereen bedankt voor de gezellige inbreng, het meegaan, het elkaar helpen en de gesprekken, serieus of bakkentappend: 't was weer een heerlijk weekendje ..........
The administrator has disabled public write access.

Alemite 2013 4 years 4 months ago #534

• Wouter
  • Wouter's Avatar
Er komt een vrouw bij de dokter.......

Ton heeft gelijk, wie doet je wat. Je pakt je bike, 3x stoempen, tikkie met de choke, prik erop, weer stoempen. en die dikke glimlach komt weer op je gezicht.
rustig weg rijden, want je stress verdwijnt als regen voor de zon.

ongelooflijk mooie wegen, goede sfeer, duitsers uitgelegd hoe oud onze motoren waren en waar ze voor gemaakt zijn...
lol, helpen en gekkigheid en de sfeer was gezet. De eerste stop was bij een cafe die middag pauze hadden tot 17.00 gelukkig hadden we zelf kippenpootjes bij ons, dus heerlijk genoten. zon op je kop wie maakt je wat.

Na een gevecht met wat ijs, begon het licht te regenen, wat later prachtige kleurschakeringen bij een brug gaf incl regenboog. Het was ook onze richting. Maar wie maakt je wat, je rijdt immers op je stalen ros, met een glimlach van oor tot oor.

Het noodweer was voor ons dus wie maakt je wat. totdat we in een bos waren en een boom dwars op deze weg lag, vele zouden er volgen...
Evert kreeg het nog meer naar zijn zin..

gewapend met een muskieten net heerlijk op den Deel geslapen, vroeg er in en de snurkers vooruit. Maar als je dan wakker wordt en je bemerkt dat er zeer veel verschillende snurkers zijn, vergaat het lachen je wel. ik dacht dat de stal weer in gebruik was genomen door echte varkens...

Dus vroeg uit de veren voor een heerlijk bakkie en ei met spek.
wonderschone rit (Ton bedankt) en perfect vuur met BBQ en muziek.
Door de regen iedereen weer dichter bij elkaar, en het leek even een SGF dingetje. Want ik weet niet meer wie mar het begon als: Er komt een vrouw bij de dokter! gevolgd door, stond een gast naast me en die vertelde dat, tranen uit mijn ogen en hees van het lachen uit eindelijk naar bed gegaan.

s'ochtens hoefde je alleen mar te zeggen dat er een vrouw bij de dokter kwam en het ging gewoon verder.

Heerlijke rit terug, eerst lekker in je ruggegraat en daarna werd het helder en zelfs zonnig. Wederom veel lol en geen noemend waardige pech.

Het leuke is dat na er toch wel een par keer er geweest te zijn, nu weer een rit war ik nog nooit gereden had
was weer heerlijk en gelukkig was ik erbij.

groet wout
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar