Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
This is the optional category header for the Suggestion Box.

TOPIC: Motortreffen Moto Club Faro Algarve Portugal bezoc

Motortreffen Moto Club Faro Algarve Portugal bezoc 6 years 6 months ago #204

• Ton
  • Ton's Avatar
  • Just me ....
Moto Club Faro Algarve Portugal 27 …….. dit kwam ik tegen op vakantie in Portugal 3 jaar geleden. Ik werd hierop attent gemaakt door mijn Engelse vriend Larry. Hij zei: “Go and watch that Ton, lots and lots of bikes, you will like it but you have to hurry because it’s starts early”. Wat ik toen zag overtrof alles wat ik tot nu toe meegemaakt had. Een Ride In in Faro stad van wel 20.000 motoren, allerlei types, merken, 2 wielen, 3 wielen, zelfbouw enzzzzvoort. Afgelopen jaar toen Ronald Schelen op bezoek was in Nederland vroeg hij of ik zin had om hier mee naar toe te gaan. Het zou groots worden, vooral omdat het de 30ste keer zou zijn. Tsjee, dat zou wat zijn, naar een treffen in Portugal. Eerst eens gekeken of het uitkwam met de vakantie en niet onbelangrijk: toestemming om te gaan. Nou, dat zat wel snor. Motoren stonden bij Ronald en een bedje in Villa Laguna Bed & Breakfast zou geen probleem zijn. Wel een probleem zou zijn een vliegticket daar naar toe. Regelmatig gekeken maar tot 2 weken van te voren géén goedkope tickets kunnen vinden. Op een dag verlaagden de prijzen dusdanig dat er een moment was om toe te slaan. Voor 116 euri’s op en neer van Eindhoven naar Faro: das nie veul! Jammer dat het van vrijdag tot woensdag was, had liever van woensdag tot maandag gegaan omdat het weekend al donderdag begon. Vluchtgegevens door gegeven aan Ronald en Anjo zodat zij wisten dat ik er aan kwam. Met een uurtje vertraging stond Ronald mij en andere gasten op vliegveld Faro op te wachten. Een ritje in de Land Rover naar Villa Laguna in Fuseta en het weekend kon beginnen. Omdat het die avond een giga feest zou worden zijn we met de ruitewisser gegaan, niet dat je die daar nodig hebt maar voor de veiligheid. Bij aankomst ons ingeschreven, pakketje met speldje, T-shirt, badge, sticker, flyers en andere spulletjes gekregen. Hier bleek al dat de infrastructuur geweldig was. Alles werd geleid in goede banen door de aanwezige politieagenten 24/7 aanwezig, vrijwilligers waar maar nodig voor welk karweitje dan ook, tenten van 50 bij 100 meter!!!, meters bar, pilsje 1 euro!!!, toilettenten vol met Dixies die met de regelmaat van de klok schoon gemaakt werden, de foerage voor 60.000 mensen, containers die de hele dag door geleegd werden als ze vol zaten en motoren, motoren en nog eens motoren en NERGENS een onvertogen woord, …. gewoon niks gebeurd maar alles zéér relaxed. Op donderdagavond waren er al 30.000 inschrijvingen, vrijdag nog meer en zaterdag kwam de rest …………. GIGA, motoren die af en aan rijden, bands die speelden, eettentjes continu bemand, winkeltjes, tattooshops, piercingshops, kleding, onderdelen, bling bling enzzzzzz. Je kwam ogen en oren tekort. Iron Maiden hadden de aftrap, de AC/DC tributeband en nog veel meer op allerlei verschillende podia verspreid over een terrein zo groot, dat kon je onmogelijk op 1 dag bekijken/gewandeld hebben. Zaterdagvroeg de motoren gestart en via het mooie binnenland van de Algarve koers gezet naar het treffen. Onderweg keken de mensen de ogen uit want dit soort oude motoren kennen ze niet. Bij aankomst treffen was het zwaaien, zwaaien en nog eens zwaaien, dit ging gepaard met een slakkegangetje want vele wilden dit toch wel zien. Toen we de motoren geparkeerd hadden eerst maar op slot gezet, jemig wat een belangstelling. Als we voor ieder foto een euro gevraagd hadden …….. haha. Samen met Portugese vrienden van Ronald al babbelend de dag/avond door gebracht. Tevens waren er Spaanse vrienden van de Portugese vrienden en andere vrienden en ach, iedereen was je vriend. Weer veel te laat naar huis en de volgende dag vroeg op, ja, je moet er wat voor over hebben. Op zondag was er nog een verloting van een nieuwe Harley-Davidson Sportster en een verzorgd weekend naar Sturgis USA, ook prijzen voor grootste club, meeste kilometers, oudste rijder enz. Bij aankomst op zondag verlieten velen al het treffen maar na de trekking was het een stampeed en duurde het nog zeker een uurtje of 4 voordat wij konden vertrekken en zelfs toen stond er nog een rij. Vanwege drukte had Ronald geen tijd meer om op maandag een tour te maken. Zelf een mooie rit gemaakt langs de kust via Tavira richting Santo Antonio vlak bij de Spaanse grens, omhoog naar Alcoutim om vervolgens via Cachopo, Loulé, Quarteira, Faro terug te rijden naar Fuseta. Een rondje van bijna 225 kilometer, geweldig. ’s Avonds de gastheer en gastvrouw mee uit eten genomen als afsluiting van een uniek weekend wat te omschrijven valt met 1 woord: SUPER, foto's volgen.

Anjo en Ronald bedankt voor de gastvrijheid en service van Villa Laguna, wederom ben ik bij jullie wéér in de watten gelegd.
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar

Privacy beleid