Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Welcome to the Kunena forum!

Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site.
We welcome all new members and hope to see you around a lot!

TOPIC: Hoe veel pontjes wil je hebben??

Hoe veel pontjes wil je hebben?? 1 week 3 days ago #994

• Wouter
  • Wouter's Avatar
2018 Alemite

Die Fellows,

Hoeveel pontjes wil je hebben??

Wat hebben we toch een voorrecht om in Nederland te wonen en te kunnen rijden.

Het doel dit weekend was Alemite, Een treffen wat drie dagen duurt maar waar ik dit jaar zaterdag naar toe kon. De zaterdag bij hun is namelijk ook erg leuk, ze staan bekend om hun mooie tourrit en leerzame tussenstop.

We zijn om 10.00 uit Breda vertrokken richting Tilburg, om een mede lid op te halen. Daarna begon de tocht echt. Ik had hem gebaseerd op herinneringen van haast vervlogen tijden.
via Gennip, Groesbeek naar Nijmegen, en eerst langs het pannenkoekenhuis bij berg en dal.

Wat een mooie weg, licht glooiend, vergezichten, bos en relaxen bij een mega pannenkoek.
Met een gevulde maag de route herpakt, de Waal over per brug, je zou er eigenlijk pech moeten krijgen, want wat een uitzicht en energie komt daar vandaan.

Dan volgen de dijkjes met zicht op water, kronkelend door het fantastische landschap, verbazend hoe we toch onder de waterspiegel zijn en toch droog rijden…..

plaatsen als Groesbeek en Reden klinken toch als een rijk verleden, wel wij namen er een pontje, en dan kan je direct de pisbank op, maar die hebben we overgeslagen.
Langs nog meer water en weer een pontje en alweer een andere provincie kwamen we dichterbij ons doel.
Relaxed en ongelooflijk genietend kwamen we aan. Gelukkig regende het niet maar we kregen wel een warm onthaal.
vrienden, oude bekende, nieuw te maken vrienden. het is allemaal aanwezig.
Goede camper plek, en weer fantastische exemplaren gezien, zonen die we als klein hebben leren kennen, zijn nu een kop groter dan hun vader. enorm leuk om allemaal te zien en te ervaren.
Fijn om ook Fellows te zien die het moeilijk hebben en in zwaar weer zitten of herstellende zijn dat ze er wel zijn. Moppen die we inmiddels al 5x verteld hebben en waarbij we nog steeds de tranen in onze ogen krijgen.
Na een super gezellige avond een hoop gesprekken gaan slapen.

Dit jaar geen last van muggen, echter een vriendelijke gozer die wellicht net een borrel te veel had genomen snurkte alsof zijn leven er vanaf hing.
toch nog mijn stormlijnen van de tent nagekeken, want wat kwam daar een geluid uit.

Oordoppen in en proberen de flow te vinden.
uit eindelijk toch wel enerverend geslapen.
En relaxed een douche gepakt in het totaal vernieuwde douche ruimte en toiletten. ziet er top uit.
Lekker ontbijt, nog meer kletsen en spullen pakken. afscheid nemen, blije gezichten en teksten als: “we zien elkaar bij jullie swapmeet” en treffen doen het goed.

Onze 3 mee rijder had heel slim een hotel geregeld, dit is om de hoek. We hadden plechtig beloofd dat we niet zonder hem zouden vertrekken. de tijd die we hadden afgesproken was inmiddels ver overschreden zodat we naar hem op zoek gingen.
Wij kwamen bij het hotel an, hij reed net weg. hoe mooi kan het zijn.

De terug tocht was een andere route want ik heb ooit van een journalist geleerd dat je nooit de zelfde weg moet nemen. je mist dan nl nieuwe kansen op avontuur.
Dit maal de hoge Veluwe en 3 pontjes. Mooie polders, dijk weggetjes. fijne ontmoetingen. en zoals het hoort bij Alemite toch een drup regen.

we hebben 500 km gereden zonder problemen. alleen maar een big smile, fijne mensen, lekker relaxed. plan hem alvast in je agenda voor komend jaar.
Het eerste volle week in september.

gr wouter
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar

Privacy beleid