Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Welcome to the Kunena forum!

Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site.
We welcome all new members and hope to see you around a lot!

TOPIC: Hoe bourgondisch kan je gaan

Hoe bourgondisch kan je gaan 5 months 1 week ago #980

• Wouter
  • Wouter's Avatar
Die Fellows,

Heel Gallie was bezet, of toch niet. Een klein dorpje hield stand tegen de Romeinen. Zo zou het zo maar gegaan kunnen zijn in het Pajottenland en Hennegouwen.
Niets is minder waar, vage Oostenrijkse soldaten zaten er en de eigen soldaten noemde de plaatselijke bevolking Piotten.

Is er dan niets wat er romantisch is aan de streek. Zeker wel.
Lambik komt ervandaan, een zeer bekend en gekend bier.

Licht heuvelend, koeien zoals wij Ollanders ze niet kennen, een gastvrijheid van hoog niveau en voor al geen stress en of moeten.

Dit is in het kort het weekend wat onze Belgische vrienden organiseren.
En ze nemen het serieus op, ik ben er van overtuigd dat de tourrit al een paar keer is gereden zodat er geen verrassingen voor hun zijn. Voor ons wel, want het is een fantastisch gebied.

Plaats voor de tent is er volop, en ik herinner mij de BBQ en plezier die er zaterdag avond is,

Kortom, check de benzine en olie, start je motor en zak af naar het zuiden van Belgie, Het is goed binnendoor te doen en zie je daar

safe drive
The administrator has disabled public write access.

Hoe bourgondisch kan je gaan 4 months 2 weeks ago #981

• Wouter
  • Wouter's Avatar
Na een heerlijke rit door het west Vlaamse land richting het Pajottenland kwamen we in Bever aan.
Zeer hartelijk ontvangen en na de tent te hebben opgezet met een weids uitzicht was het tijd voor de lunch voordat we aan de tourrit zouden beginnen.

Zoals het Vlaams betaamd was er knakworst met zuurkool. Alles goed verzorgd en lekker.
Gezellig bijkletsen en ervaringen uitdelend werden we tocht wel gesommeerd om ons klaar te maken voor vertrek.

Zoals ik al eerder had aangegeven, gaan de mannen niet over 1 nacht. De route was zelfs per race fiets nog nagereden.
Ook nu weer een mooie tocht door dit speciale landschap. En inderdaad de koeien stonden op ons te wachten, mooie Belgische bourgondische koeien.
Na de tussenstop weer verder. Ik dacht nog even dat het onweerde maar dit was een Pietje Bel uit de groep op zijn racer. Die moest eigenlijk harder gaan en de motor gaf als ontevredenheid een klap.
Lekker als je dan net onder een viaduct rijdt....

Slingerend door het landschap kwamen we weer aan op het treffen.
Lekkere koude pinten en de bbq werd aangestoken.
Het vuur kwam daarna.

De volgende ochtend zou het weer omslaan, ieder ging zijn weg en wij wilde alles binnendoor rijden en op aanraden van de mannen vooral toch Brussel vermijden.
Na de goede uitleg en alles in de garmin te hebben gezet zijn we na een hartelijk afscheid vertrokken.

Ergens een afslag gemist en we kwamen vol in het centrum van Brussel uit in een tunnel waar geen eind aankwam.
Uiteindelijk viel het reuse mee en hebben we heerlijk terug gereden.

Mannen bedankt voor het organiseren.
Het is old school zoals het moet zijn!!
The administrator has disabled public write access.
Moderators: Edgar

Privacy beleid